Nauwgezet (Open Tuinendagen)



05-08-2017 t/m 06-08-2017  zaterdag en zondag open van 10:00 tot 17:00 uur

Als ze één ding gemeen hebben, is dat wel de precisie waarmee de kunstenaars, Leo Perdon (sculpturen in RVS-staal), Peter van der Veen (olieverfschilderijen) en Jacob Bos (glassculpturen) werken.

Leo Perdon
Mijn objecten worden op verschillende manieren bewerkt, buigen, lassen, slijpen en polijsten, met als uitgangspunt speelsheid in de abstracte vorm.

Peter van der Veen
In mijn olieverfschilderijen gaat ik uit van de klare lijn, die in de loop der jaren steeds verder naar de achtergrond wordt gedrongen. Naast bekende thema’s als dood, liefde en eenzaamheid, duikt in ieder schilderij het thema van de herhaling op. Het leven een grote herhaling. Het is de kunst, het binnen die herhaling tot een bepaalde dynamiek te laten komen. Deze dynamiek probeert ik te schilderen.

Jacob Bos
Beweging kan gezien worden als een sleutelwoord binnen mijn vormentaal. Met gebruikmaking van zeer eenvoudige strookjes glas probeer ik op eigen wijze beweging weer te geven.

